ZASADY UDZIELANIA GWARANCJI JAKOŚCI
- Gwarancja udzielana jest na okres jednego roku na wszystkie sprzedawane wyroby, licząc od dnia ich wydania kupującemu.
- Odpowiedzialność z tytułu gwarancji obejmuje tylko wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanym wyrobie.
- Postanowienia gwarancyjne określają przepisy art. 556-582 kodeksu cywilnego.
- Do produkowanego i sprzedawanego przez PPO pp obuwia nie mają zastosowania przepisy ustawy z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. Nr 141, poz. 1176 ze zm.)
- Reklamacja rozpatrywana jest w ciągu 2 tygodni od dnia doręczenia jej producentowi.
- Kupujący dostarcza kwestionowany wyrób do siedziby producenta. W uzasadnionych przypadkach możliwe jest zbadanie kwestionowanych wyrobów na miejscu – u kupującego.
- Reklamacji nie podlega:
a. Obuwie, którego nastąpiło naturalne zużycie
b. Obuwie posiadające mechaniczne uszkodzenia oraz wady powstałe w wyniku braku lub niewłaściwej konserwacji.
- Reklamowany towar powinien być czysty i suchy.
- Po rozpatrzeniu reklamacji producent dostarcza wyrób kupującemu na swój koszt – własnym środkiem transportu, firmą kurierską lub środkiem transportu kupującego, zgodnie z ustaleniami dokonanymi z kupującym.
- Jeżeli producent dostarcza kupującemu zamiast wyrobu wadliwego wyrób nowy, termin gwarancji biegnie na nowo od momentu wydania wyrobu wolnego od wad.
W przypadku obuwia istotnym czynnikiem jest także sposób jego użytkowania. Ma on bezpośredni wpływ na okres użytkowania obuwia. W zależności od warunków i intensywności użytkowania oraz sposobu czyszczenia, suszenia i konserwacji okres użytkowania może dla tego samego typu obuwia znacząco się różnić. Obuwie może zostać zużyte także przed upływem jednego roku, pomimo że nie będą w nim zawarte wady.